GWIAZDA POP ARTU I INSTAGRAMA – JOSHUA VIDES ZMIENIŁ BUTELKĘ BALLANTINE’S FINEST W DZIEŁO SZTUKI!

Treść przeznaczona dla czytelników 18+

Joshua Vides wkracza z przytupem do świata szkockiej whisky i redefiniuje jej dotychczasowy ikoniczny styl. Wnętrze limitowanej edycji to wciąż kultowy Ballantines Finest, ale butelka stanowi monochromatyczny eksponat rodem z galerii sztuki współczesnej.

Trzydziestojednoletni artysta z południowej Kalifornii zdobył sławę, gdy w połowie poprzedniej dekady zaczął tworzyć własny, dwuwymiarowy szkicownik z obiektami użytkowymi. Zapatrzony w mistrzów spod znaku Lichtensteina, Dubuffeta, czy Warhola, ale też zakochany w FistaszkachSimpsonachwybielał samochody, znaki drogowe, mury czy sneakersy, a następnie obrysowywał je, żeby stworzyć w ten sposób czarno-biały komiks. Właśnie takiej transformacji została poddana butelka Ballantine’s w ramach wysokoprocentowej współpracy, która podkreśla pionierstwo i bezkompromisowość zarówno marki szkockiej whisky, jak i samego artysty.

Łączą nas determinacja, żeby pracować na własnych zasadach i oddanie filozofii DIY. Od początku zależało mi, żeby mój styl mógł zaistnieć w najróżniejszych miejscach, więc globalna akcja z Ballantines to dla mnie kamień milowy mówi Joshua.

Wszystko zgodnie z kampanią “Tak to Robię” która zachęca miłośników Ballantine’sa do robienia rzeczy po swojemu. Efekt współpracy w postaci limitowanej edycji butelek już na początku maja będzie dostępny w wybranych sklepach na terenie całej Polski.

W ramach tego projektu Vides zaprojektował także kultową walizkę. Nie wszyscy wiedzą, że historia obecnie znanej butelki rozpoczęła się w 1920 roku, wraz z wprowadzeniem prohibicji w Ameryce, to właśnie wtedy Ballantine’s wprowadził charakterystyczny kształt, który miał ułatwić szmuglowanie whisky, układając drugie dno w walizkach. Vides wraca do stuletniej historii i nadaje jej drugie życie za sprawą swoich odważnych szkiców.

Sam wymyśliłbym podobny patent, gdyby ktoś próbował zabronić mi malować, więc to naprawdę cool – mówi.

Do Polski trafi dziesięć walizek, które będzie można zdobyć w konkursach.

Celebracja obejmie również otwarcie pop-up baru, zaprojektowanego przez artystę, od 29 maja do 02 lipca tego roku warszawski newonce.bar zamieni się w czarno-białą Instagramową przestrzeń, gdzie będzie można napić się drinka ze specjalnie opracowanej karty w dwóch, wspomnianych już kolorach, a także wziąć udział w szkoleniach barmańskich czy DJ-skich. Więcej atrakcji będzie ujawniane w trakcie trwania kampanii.

Więcej informacji na www.taktorobie.net 

Redakcja Loudly.pl

Zostaw komentarz
Twój adres email będzie niewidoczny *

Click on the background to close